+36-30-231-9162 zeneiskola.tat@gmail.com

Tanáraink

Kissné Hasenbeck Melinda (igazgató)
piccolo, fuvola, kamarazene tanár

Albert Szabolcs (tanszakvezető)
furulya, klarinét, szaxofon, kamarazene tanár

Kajzinger Ildikó
zeneismeret, szolfézs, kórus tanár

Lukács–Borbély Andrea
furulya, baritonkürt, harsona tanár

Móczik Csaba
furulya, fuvola, kamarazene tanár

Pokornyi István
gitár tanár

Zádori László
zongora tanár, korrepetíció

Történetünk, hagyományaink

A Zeneiskola 1987-ben alakult, mint a Nyergesújfalui Szabolcsi Bence Zeneiskola tagiskolája. Ebben az időszakban a tanítás a Kultúrházban és a Kertvárosi Általános Iskolában folyt. Kezdetben négy pedagógus végezte az oktató-nevelő munkát. Ekkor a növendékek létszáma 50-60 között volt.

A rendszerváltás idején a mi iskolánk volt Komárom-Esztergom megyében az első, amely levált az anyaiskolától, és önálló lett. Fő célként a fúvós hangszerek oktatását tűztük ki, mert környezetünkben két fúvószenekar is működik, így nagy igény van az utánpótlásra.

Fiatalnak mondható zeneiskolánk kezdettől fogva bekapcsolódik a megyei rendezvényekbe. Rendszeres résztvevői vagyunk a Megyei Kamarazene Fesztiválnak, a megyei szólóhangszeres versenyeknek.

A magas színvonalú hangszeres oktatás elérése mellett fontosnak tartjuk az iskola kisugárzó hatásának fokozását. Ennek érdekében a község óvodáinak és iskoláinak vezetőivel egyeztetve hangszerbemutatóinkkal népszerűsítjük a zeneoktatást. Ezek a hangversenyek a beiskolázást könnyebbé tehetik. Nem utolsó sorban ezekkel a hangszeres bemutatókkal segíthetjük az óvoda és az általános iskola oktató-nevelő munkáját is.

Elengedhetetlen a szoros, hatékony, jó kapcsolat kialakítása a szülőkkel. Látniuk, tudniuk kell a közös munka eredményeit, problémáit. Erre az egyik legjobb kapcsolattartási terület a hangversenyek alkalmával adódik, hiszen a tanszaki koncerteket szülői értekezlettel egybekötve tartjuk. Munkánk tervezésekor a szülők véleményére is számítunk, igényeik figyelembevételével.

Fontos a meglévő hagyományok ápolása, és emellett a jövő feladatainak a hagyományokra épülő magas szintű, de reális tervezése, valamint más intézményekkel és civil szervezetekkel való kapcsolat kialakítása. Az egyéb rendezvényeken való aktív részvételt is fontosnak tartjuk: községi rendezvények, kiállítások megnyitója, különböző egyházi és egyéb ünnepi alkalmak.

Szellemiségünk, iskolánk alapvető pedagógiai célkitűzései

A művészi zene az emberiség kultúrtörténetében – de személyes életünkben is – egyedülálló, mással nem pótolható funkciót tölt be. A művészi zene – melynek ismeretétől, befogadási készségétől, gyakorlatától biztos ízlést, megalapozott világlátást, pozitív életvezetést remélhetünk – e jövőt meghatározó cél elérésének semmi mással nem pótolható eszköze.

A zenei anyanyelv a nemzeti és nemzetiségi hagyományok és valamennyi nemzet közös kincsét jelentő egyetemes zenei értékek ismeretén és befogadásán keresztül a szülőföld, a hazaszeretet fontosságára irányítjuk növendékeink figyelmét, nyitottá formálva más nemzetek kulturális kincseinek tiszteletére. Segítjük a közös Európa közös értékeinek befogadását, egy európai identitás vállalását.

Céljaink:

    • A zeneirodalom remekművein keresztül megalapozni növendékeink biztos ízlésének kialakulását.
    • Hangszertechnikai képzéssel kialakítani az aktív zenei gyakorlatban való részvétel lehetőségét.
    • Kiemelt fontosságú a kamarazenei, zenekari tevékenység.

Munkánk során ezeket figyelembe véve törekszünk arra, hogy – a hangszeres és vokális tudás elsajátítása mellett – a hozzánk járó gyermekek egész személyiségét fejlesszük. Nyissuk ki szemüket a művészetekre, teremtsünk olyan közeget, ahol a klasszikus- és népzene szeretete természetes, értékes emberi tulajdonság.

Tevékenységünk középpontjában a gyermek áll. Célunk a zenei ízlés megalapozásán keresztül elősegíteni személyiségének kibontakoztatását. A kamarazene és a zenekari játék az önismeret, magasrendű alkalmazkodó képesség, társas kapcsolatok, figyelemmegosztás, érzékenység fejlesztésének eszköze iskolánkban.

Ezeknek a céloknak az elérése, a pedagógiai hatásrendszer tervszerű megvalósítása érdekében fogalmaztuk meg pedagógiai programunkat.